Ten, kdo si pořídí svůj vlastní web, může doufat, že se o něm dozví třeba i celý svět. Ovšem nejednou je toto jeho doufání bláhové. I kdyby si dal na takové svojí prezentaci sebevíc záležet, pronásleduje ho často i naprostý nezájem ze strany publika, těch, jimž měl být takový výtvor určen.
Na vině tomuto stavu nemusí být vůbec skutečnost, že by snad veřejnost proti dotyčnému majiteli webu něco měla, nebo že by snad nebyl zde publikovaný obsah pro nikoho přínosný. Takový nezájem může postihnout třeba i takové výtvory, které by veřejnosti rozhodně uniknout neměly, ale přesto snadno uniknou.
Příčinou takových nezdarů je obvykle skutečnost, že se dotyčný web neumísťuje na předních příčkách mezi tím, co hledající veřejnosti nabízejí internetové vyhledávače. Ti, kdo něco hledají, totiž zadají do některého z internetových vyhledávačů to klíčové slovo, které je zajímá, nechají si vyhledat celý dlouhý seznam relevantních webů, na nichž se dotyčný pojem nachází, a pak nahlédnou nanejvýš do několika předních odkazů, které se jim objeví. Tím takoví lidé uspokojí svoji potřebu a dál už nehledají. A weby, které jsou v onom vyhledaném seznamu někde dál, už tudíž mají smůlu.
A když chce někdo z podobných ‚smolařů‘ uspět, musí vsadit na SEO, tedy musí si nechat svůj web optimalizovat neboli zdokonalit z pohledu právě takových internetových vyhledávačů. Jenom díky tomu, tedy například díky odstranění vad z webu samotného, díky linkbuildingu, copywritingu, propagaci či správné volbě klíčových slov, lze dosáhnout postupu vpřed na žebříčcích internetových vyhledávačů. Tedy dosažení takových pozic, na nichž hledá veřejnost nejčastěji.
Díky kvalitně provedené optimalizaci se stane web hojně navštěvovaným. A teprve poté, co si zajistí takovou velkou sledovanost, lze doufat, že splní tato internetová prezentace své poslání.