Nové oblečení si čas od času potřebuje koupit každý z nás. Samozřejmě, někteří, především ženy, si kupují nové každou sezónu. Avšak i my ostatní musíme občas doplnit šatník, zvláště když nám staré věci, které jsme dosud nosili, začínají odcházet. Naše cesta pak vede do obchodu s oblečením, a to buď klasického kamenného, nebo internetového. Zde nás může překvapit, jaké tu najdeme slevy. Ty mohou dosáhnout i 70 či 80 %. Byla by tedy rozhodně škoda takovou příležitost nevyužít, že?
To je však přesně to, co obchody chtějí. V oděvnictví jsou totiž snížené ceny prakticky na denním pořádku. Například je v obchodě About You sleva Zelené slevy k nalezení nejen přímo na stránce, ale často jsou zákazníkům také zasílány e-mailem speciální kódy, které mohou uplatnit pro další snížení ceny.
Zde se samozřejmě nabízí otázka, jak je možné, že si to mohou dovolit. Koneckonců, podobně jako ve kterémkoliv jiném podniku, musí být zisky vyšší než výdaje. Pokud tedy prodáváme své zboží za pětinu původní ceny, zdálo by se nemožné, abychom na tom mohli vydělat.
Opak je však pravdou. Jen málokdo to totiž ví, avšak rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou je v oděvnictví mnohem větší než kde jinde. Proto také tyto obchody dosahují takových zisků, že se mohou neustále rozšiřovat. A proto si také mohou dovolit nabízet prakticky neustálé slevy. Princip je zde takový, že lidé uvidí velmi výhodou nabídku a rozhodnou se pro koupi, i když daný kus oblečení zrovna nepotřebují. Ale někdy se může hodit, a za takovou cenu jej už neseženeme, takže proč jej nevzít, že?
Pokud bude takto uvažovat více lidí, a to je velmi pravděpodobné, neboť zákazníci na slevu rozhodně slyší, zvláště v dnešní době, prodá daná firma více zboží, a tedy vydělá i více peněz. Je to také způsob, jak se zbavit skladových zásob, které by jinak nikdo nekoupil, neboť už je po sezóně. Není tedy divu, že je tato metoda tak široce používaná.